Targoncák hűtőházi munkavégzésre

Az Unio Coop Zrt. a Nagoya Kft. által forgalmazott TCM targoncákat állított üzembe az idei év elején az új frissáru-logisztikai raktárban.

A 100% magyar tulajdonban lévő Coop Magyarország legnagyobb lefedettséggel rendelkező élelmiszerlánca, több mint 1600 településen 2970 üzlettel van jelen. A Coop-hálózatot az ország területén 5 nagykereskedelmi egység, az úgynevezett Pro-Coop-ok fogják össze, és saját régiós logisztikai központjukból látják el áruval azokat az üzleteket, amelyek területileg a hatáskörükbe tartoznak. 

Így az Észak-Kelet Pro-Coop Zrt. a Coop csoport tagjaként nagykereskedelmi és logisztikai tevékenységet folytat Borsod-Abaúj-Zemplén, Szabolcs-Szatmár-Bereg, Hajdú-Bihar és Nógrád megye területén, de Pest és Heves megye több településére is szállít. A cég Miskolcon és Debrecenben kialakított 4 szakosított raktárból szolgálja ki az ebben a régióban működő több mint 580 kiskereskedelmi üzletet szárazáruval – ideértve a háztartási vegyiárukat is –, illetve hűtött és mélyfagyasztott termékekkel.

A Coop Gazdasági Csoport egyik legmeghatározóbb tagja az Unio Coop Zrt., amely a miskolci székhelyű UNIO ÁFÉSZ-ből alakult át részvénytársasággá 2000-ben, és gyakorlatilag ma is egy szövetkezeti tulajdonú társaság. Az Unio Coop Zrt. saját hálózatába 130 üzlet tartozik, továbbá 3 salgótarjáni ropi-üzem, ahol a tradicionális Nógrádi ropogós terméket gyártják, valamint 2 pékséggel, illetve egy szeszfőzdével is rendelkezik a cég. Éves forgalma közel 30 milliárd forint, jelenleg 1670 főt foglalkoztat. 

Az Észak-Kelet Pro-Coop Zrt. folyamatosan fejleszti logisztikai hátterét a kelet-magyarországi régió mind magasabb szintű áruellátása érdekében, és 2 éve hozta meg a döntést arról, hogy új frissáru-logisztikai bázist épít Miskolcon. A beruházást az Unió Coop Zrt. valósította meg önerőből, és 1,2 milliárd forint összértékben létrehozta azt a 3200 m2 alapterületű hűtőházat, ahol a zöldség-gyümölcs termékek kivételével a hűtést igénylő, illetve mirelit áruk tárolása, valamint komissiózása történik.

 A hűtőház megépítése a tavalyi évben annál is inkább időszerű volt, mert az egyre bővülő beszállítói kör menedzselése már nehézkessé vált, és ahhoz, hogy a frissáru – ideértve a friss tőke- és baromfihúst, hentesárut, valamint tejtermékeket – a raktárba érkezés után a lehető legrövidebb időn belül az üzletek polcaira kerüljön, egy központi frissáru-logisztikai bázis üzembe állítása elengedhetetlenné vált. 

Nagyságrendileg 50 tonna frissáru kerül naponta kiszállításra a miskolci telephelyről, és az új beruházás révén optimalizálni tudtuk az áruterítést végző gépkocsik futásidejét, valamint üzemanyag- felhasználását is – mondta Habony Attila, az Unio Coop Zrt. műszaki és termelési vezetője. A hűtőház 2016 decemberében készült el és ez év januárjától az Észak-Kelet Pro Coop Zrt. már innen szolgálja ki a hűtött és mélyhűtött szortimentbe tartozó áruféleségekkel a kelet-magyarországi régióhoz tartozó bolthálózatát, ami több mint 280 kiszállítási pontot jelent.

Már a beruházás tervezési szakaszában sor került a hűtőházi targoncákra vonatkozó tender kiírására 2016 tavaszán, amelyre 4 ismert targoncaforgalmazó céget hívtunk meg. A pályázatok elbírálásakor a Nagoya Kft. által képviselt TCM márkájú anyagmozgató gépekre esett a választás, mivel a beszerzési ár és a minőség szempontjából egyaránt megfeleltek az elvárásainknak. 

A TCM targoncák megbízhatóságát emellett az támasztotta alá, hogy az Észak-Kelet Pro-Coop raktáraiban már közel 10 éve számos ilyen gép teljesít szolgáltot, amelyhez a Nagoya Kft. kimagasló karbantartási és szervizszolgáltatást biztosít. Az esetleges hibák elhárítását nagyon rövid reakcióidővel, a bejelentéstől számított 4 órán belül megoldják – mondta Habony Attila a hűtőházhoz kapcsolódó eszközberuházásról nyilatkozva.

Balról: Krasnyánszki Sándor a Nagoya Kft. értékesítési vezetője és Habony Attila, az Unio Coop Zrt. műszaki és termelési vezetője

A frissáru-raktárba az Unio Coop Zrt. összesen 12 targoncát vásárolt 70 millió forint értékben, amelyek közül 8 darab TCM PLP ráállós raklapszállító, 4 pedig a TCM FTB szériába tartozó elektromos homlokvillás targonca. Az újonnan beszerzett 12 anyagmozgató gép a raktári munkafolyamatok – a hűtött és mélyhűtött árukkal beérkező teherautók kipakolása, a raktárba történő betárolás, a komissiózási folyamat, valamint a kiszállítást végző autók felrakodása – teljes körű ellátását biztosítja. A 10 °C hőmérséklettartományban üzemeltetett hűtőházban főként a gyalogkíséretű targoncák vannak kitéve nagy igénybevételnek, illetve 2 homlokvillás targonca a mínusz 20 °C-os mélyhűtött szekcióban dolgozik.

A boltokra történő áruösszekészítés késő délután, illetve éjszaka zajlik a miskolci hűtőházban, mivel a hajnali órákban a terítést végző hűtött rakterű autók már elhagyják a telephelyet, hogy a frissáru mielőbb az üzletek polcaira kerülhessen. A hűtőházból jellemzően kedden és csütörtökön történik a hűtött és mélyhűtött áruk kiszállítása, így a rendelések leadását az üzletek is a túrajáratok ütemezéséhez igazítják.

Az újonnan beszerzett gépekkel együtt jelenleg mintegy 80 targonca üzemel az Észak-Kelet Pro-Coop Zrt. kelet-magyarországi régiót kiszolgáló logisztikai központjában, s a teljes flotta több mint 60%-a TCM márkájú anyagmozgató gép.

Jól bírja az igénybevételt
A TCM PLP raklapszállító kiválóan alkalmas közepes és hosszú távolságú üzemeltetéshez, rakodókapuk használatával történő be- és kirakodáshoz, valamint alkalmankénti komissiózáshoz. Masszív alváza közepesen nehéz és nehéz műveletek végrehajtására is alkalmassá teszi.

A 2000 és 2500 kg közötti emelési teljesítményű két modell közül a 2000 kg teherbírású 200-400 Ah-s akkumulátorral, a 2500 kg teherbírású 300-600 Ah-s akkumulátorral felszerelt. A 2500 kg teherbírású modellnél a szervomotoros kormányzás alapkivitel. Az AC technológia teljes irányítást biztosít, a diagnosztika pedig tovább fokozza a biztonságot és termelékenységet.

A PIN-kódos védelemnek köszönhetően a targoncához illetéktelenek nem férhetnek hozzá; 100 különböző vezetői profilt lehet beprogramozni. Az üzemeltetési napló őrzi a 30 legutolsó indítást, azok dátumát és idejét, így a felhasználók nyomon követhetők.

A Friction force szabadalmaztatott technológia révén a hajtókerék mindig megfelelően érintkezik a talajjal, és ez biztonságos áruszállítást garantál. A görgős akkumulátortérnek köszönhetően az akkumulátor cseréje gyorsan és biztonságosan végrehajtható a többműszakos munka hatékonyságának növelése érdekében. A maximális teherstabilitásról a talajjal állandó kapcsolatban lévő 5 kerék gondoskodik.

A változtatható sebesség lehetővé teszi, hogy amikor a platformot és az oldalsó támasztó karokat felhajtják, a sebesség a gyalogkíséretű működtetéshez igazodva lecsökkenjen, ezzel javul a manőverezhetőség. Ráállós üzemmódban a platformot rugók teszik kényelmesebbé, a targonca sebessége pedig a hosszabb haladáshoz alkalmazkodva növekszik.

Megbízható minőség
Az UniCarriers cégcsoport meghatározó tagja, a TCM Corporation az európai piac igényeit szem előtt tartva fejlesztette ki a TCM FB-E1 sorozatú 4 támaszú és az FTB-E1 sorozatú 3 támaszú targoncákat, összpontosítva a tökéletes ergonómiára, a gazdaságosabb működtetésre, a megnövelt biztonságra és a könnyebb szervizelhetőségre.

Az ergonomikusan kialakított vezetőfülke kiváló kényelmet biztosít. Az alapfelszereltséghez tartozik az állítható kormányoszlop és a beépített világítás. Opcionális lehetőségek: széles kilátást biztosító vezetőfülke, prémium minőségű ülés, ujjheggyel működtethető vezérlőkarok. Az energia- visszanyerő rendszer a fékezéskor és forduláskor elvesző energiát visszatölti az akkumulátorba, ezzel növelve a termelékenységet és az energiatakarékosságot.

A fedélzeti kijelzőn 4 típusú munkavégzési lehetőségből lehet választani – Gazdaságos (E), Hatékony (P), Magas hatékonyságú (H) és Kézi (M) –, a munkakörülmények vagy a vezető igényei szerint. Az M fokozatban összesen 22 szabadon választható menet- és emelőteljesítmény található. A kijelzőn emellett minden munkafolyamat energiafelhasználása nyomon követhető, ami lehetővé teszi, hogy a vezető figyelhesse a saját munkáját és azt minél hatékonyabb energiafelhasználással tegye.

A TCM FB/FTB-E1 széria a lehető legnagyobb biztonság elérését szem előtt tartva került kialakításra.

A kézifék figyelmeztető hangjelzése hallható, ha a vezető elhagyná a vezetőfülkét a kézifék behúzása nélkül. A balesetek elkerülése végett a vészkapcsoló a vezetői ülés, valamint a teheremelő karok közelében kerültek elhelyezésre. A targonca sebessége automatikusan lecsökken kanyarodáskor, biztosítva ezáltal a targonca biztonságos fordulását. A visszagurulás- gátló rendszer megakadályozza a targonca hátrafelé gurulását, lehetővé téve a zökkenőmentes újraindulást. A teheremelő rendszer automatikusan lezár, ha a vezető elhagyja ülését. Ha a gépkezelő úgy szállt ki, hogy a sebességváltó kart nem hagyta üresben, akkor az elektronika megakadályozza bármelyik funkció használatát.

Az FB/FTB szériákban az LCD kijelzőn nyomon követhető a hátsó kerekek iránya, amikor a targonca lassan halad (3 km/h), ezáltal a vezető tudja, hogy a targonca merre fog elindulni. Ha az utazási sebesség 4 km/h fölé emelkedik, akkor a kijelzőn a hátsó kerekek iránya helyett a sebesség követhető nyomon. A fedélzeti kijelző automatikusan érzékeli és kijelzi a problémákat.

Az oldalról cserélhető akkumulátor megkönnyíti és biztonságossá teszi az akkumulátorok cseréjét emelő nélkül, így nemcsak rövidebb idő alatt lehet cserélni az akkumulátorokat, de biztonságosabban is, mivel nem kell azokat kiemelni.

Diagnosztikai menü: a beépített saját diagnosztikai rendszer önfigyelő funkciója megkönnyíti a hibák észrevételét, és ennek hatására rövidül a karbantartási, illetve a kieső idő.

A rendszeresen cserélendő alkatrészeket általában 2400 működési óra után szükséges lecserélni. A ritkább karbantartás révén jelentős költséget lehet megtakarítani. AC motorokat használnak mind a haladásra, mind pedig az emelésre, így a karbantartás is minimálisra redukálható.

Forrás: https://www.scmonitor.hu

Amik még érdekelhetik

Legfrissebb híreink